508 569 216 - Infolinia czynna pon.-sob. 8-20
Koszyk
 

Produkt dodany do koszyka.

Razem (brutto)
Dostawa (netto) Darmowa wysyłka!
Razem (brutto)
Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka

LG G Pad 8.0 LTE – czyli jak się rodzi hit

LG G Pad 8.0 LTE – czyli jak się rodzi hit

Marka średnio widoczna

Jeszcze do niedawna firma LG znana była głównie z produkowanych telewizorów, monitorów komputerowych i paru innych sprzętów.
Kiedy nastał boom na tablety, firma LG Electronics – jak większość graczy z branży elektroniki – również wykazała pewne zainteresowanie tym segmentem. Chociaż na początku bardzo wolno i ociężale, jakby nie do końca wierzyli, że ta gałąź może stać się przysłowiową “żyłą złota” w przychodach przedsiębiorstwa. Pojawił się tablet LG Swift Pad i potem cisza. Do czasu. Można rzec do czasu, kiedy włodarze LG Electronics zrozumieli, iż nie wejście szerzej w tę branżę może oznaczać utratę wielu milionów dolarów. I wtedy Koreańczycy wyprowadzili “mocny cios”. Myślę tutaj o trzech, a nawet czterech modelach tabletów w różnych rozmiarach. A były to kolejno:

  • LG G Pad 7 V400 (7-calowy)
  • LG G Pad 8.0 LTE 4G V490 V480 (8-calowy)
  • LG V500 APOLWH – GPad 8.3 (nietypowy rozmiar: 8,3″)
  • LG G Pad 10.1 V700 (10,”)

Powody rynkowego sukcesu tabletów LG

Niemal od początku wszystkie te modele zaczęły się nieźle sprzedawać. A szczególnie jeden z nich: LG G Pad 8.0 LTE 4G V490 / V480. Zanim skupię się bardziej szczegółowo na tym tablecie, wymieńmy to, co mogło być, i na pewno było podłożem do sukcesu.
Po pierwsze – rozpoznawalność marki LG. Nie da się ukryć, że takiemu gigantowi o wiele łatwiej było się przebić na tym rynku, aniżeli firmie X czy Y, które powstawały, kiedy boom na te urządzenia się rozpoczął.
Jeśli ktoś od lat użytkował telewizor, monitor, czy lodówkę marki LG i był z nich zadowolony, to czemu nie kupić teraz i tabletu? Przecież też powinien być dobrej jakości. Czyli niejako kredyt zaufania konsumenta już na początku drogi koncernu był na wysokim poziomie.
Drugi powód rynkowego sukcesu tabletów LG jest bardzo prozaiczny. Otóż zaoferowali oni naprawdę przyzwoitą jakość oferowanych tabletów, połączoną z dobrymi parametrami technicznymi oraz niezbyt wygórowaną ceną. A więc czego chcieć więcej? Tablet w przystępnej cenie, dobrej jakości i więcej niż standardową specyfikacją. Nic, tylko kupować.
I w końcu trzeci powód: wejście do oferty czterech największych w Polsce Operatorów sieci komórkowej:

  • Plus
  • Play
  • T-Mobile
  • Orange

To rzadko spotykane, a wręcz dotąd niebywałe, żeby jeden model tabletu “zawojował” wszystkich Operatorów.
I jeszcze jedno. Dotyczy tzw. sprzedaży tradycyjnej. Długo nie było tego tabletu w tradycyjnej sprzedaży, ale w końcu i taki ruch musiał zostać poczyniony. Obecnie jest on dostępny m.in. w sieci RTV EURO AGD w cenie oscylującej blisko 700 zł, a więc w miarę przystępnej.
Dodać można jeszcze tylko to, że masowe “rozdawanie” tego tabletu w abonamencie Operatorów spowodowało – jeszcze przed ofertą marketów – jego sprzedaż z tzw. drugiej ręki, czyli przez tych abonentów, którzy dostali i chcieli się pozbyć LG GPada 8.0 za niezłe pieniądze.

Nie jest typowym chińczykiem

To oczywiście banał dla wielu, ale nie dla wszystkich. Są tacy, którzy nadal twierdzą, ze typowa “chińszczyzna” nie jest najwyższej jakości. I nie przekonuje ich fakt, że 90% tabletów jest produkowanych w Chinach. Tutaj jednak oddziałuje bardziej nie to, gdzie faktycznie składane są LG GPady, ale sama nazwa marki. Bo LG kojarzy się z południową Koreą, a na przykład taki Huawei, Ainol, czy Onda to “zabawki” z konotacją czysto chińską.

Więcej niż dobra specyfikacja

Bardzo dobra szybka ekranu i sama matryca. Takie są opinie tych, którzy już mają od dawna i użytkują LG G Pad 8.0 LTE V480.
Moduł LTE – jest dla wielu jedną z najważniejszych rzeczy w tym tablecie. Nie wszyscy mają bezproblemowy dostęp do internetu stacjonarnego. I dla nich zasięg LTE to często jedyne wyjście, wyjście na świat.

Matryca IPS. Tutaj nie trzeba nikogo przekonywać, co znaczy matryca tego rodzaju w tablecie, i jaka jest różnica między tabletami, które jej nie mają.
Całości dopełnia wydajny procesor czterordzeniowy Qualcomm Snapdragon 400 1,2GHz.

A więc jednak hit

Nie da się ukryć, że mało który tablet ostatnio osiągnął taką popularność i taką sprzedaż. Nieważne, że “w abonamencie” – bo przecież to też jest odpowiednio skalkulowane i nie “za darmo”. Trzeba tutaj podkreślić, że nie każdy tablet czy smartfon “wrzucony” do sprzedaży w marketach, czy do oferty Operatorów komórkowych osiąga choćby w połowie taką popularność, jak model LG G Pad 8.0 LTE. Większość ginie w odmętach przebogatej oferty, ale czasami zdarza się hit.